הקורס מציע למורים המלמדים עברית כשפה זרה דרכים להוראת נושאים לשוניים באמצעות פרקי ספרות, וכן כלי הוראה ואמצעי מדיה ייחודיים (המשלבים טקסט, תמונה, צליל ויישומונים דיגיטליים) לתרגול המבוסס על פרקי ספרות אלה. כלי ההוראה המוצעים מקיפים את ארבע המיומנויות של שימוש בלשון: האזנה, דיבור, קריאה וכתיבה.

בקורס 14 יחידות, שכל אחת מהן מוקדשת ליצירת ספרות, הנידונה הן מבחינת האמצעים הלשוניים שבה והן מבחינת השימוש באמצעים אלה לבניית משמעותה הספרותית. ב-14 יחידות הקורס מוקנים נושאים מרכזיים בחמישה ענפים עיקריים של תורת הלשון: מורפולוגיה (תורת הצורות), תחביר, סמנטיקה, פונולוגיה ופרגמטיקה.

הקורס מדגים דרך הוראה מדורגת – מפרקי ספרות פשוטים לפרקי ספרות מורכבים יותר, ומנושאים לשוניים בסיסיים עד נושאים לשוניים מתקדמים, והיא זרועה בהצעות להתאמת הנלמד לאוכלוסיות ייעודיות.